צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

סעיף 284 לחוק העונשין קובע כי ניתן להרשיע עובד ציבור בעבירה של הפרת אמונים כאשר יוכח שהוא עשה מעשה של הפרת אמונים או מרמה, בעת מילוי תפקידו, וגם אם במעשה זה לא היה משום עבירה אילו הוא היה נעשה כנגד יחיד.

עובד ציבור המבצע בעת מילוי תפקידו מעשה מרמה או הפרת אמונים הפוגע בציבור, גם אם לא היה במעשה משום עבירה אילו נעשה כנגד יחיד, צפוי לשלוש שנות מאסר. על פי סעיף זה, הפרת אמונים יכולה להיות כל פעולה שביצע עובד ציבור תוך ניגוד עניינים. כך שלמעשה, גם אם לא היה מדובר בעבירה פלילית אילו בוצעה על ידי אדם פרטי, כאשר עובד ציבור מבצע מעשים שעלולים לפגוע באמון הציבור הוא עלול להיות מואשם בעבירות חמורות של מרמה והפרת אמונים.

האיסור הפלילי על הפרת אמונים נועד לשמור על ערכים מוגנים שהם שמירה על תדמית השירות הציבורי, שמירה על טוהר המידות והתנהגות הוגנת וישרה והגנה על אינטרס הציבור.

הסיכונים והענישה

עובד ציבור המפר את האמון שניתן בו והפועל באופן שאינו מגשים את האינטרס שעל מילויו הופקד – מפר אמונים. בכך מתבטא הרצון למנוע מעובד ציבור להימצא במצב דברים שבו בשל קבלת מתת ממי שנזקק לשירותיו הוא מעמיד עצמו במצב של התחייבות ושל ציפייה להדדיות, העשויים להשפיע על שיקול-דעתו השלטוני כמו גם הרצון למנוע מעובד הציבור להימצא במצב של ניגוד עניינים ולעשות שימוש בסמכויותיו למטרות פרטיות, שכן עצם הימצאות במצב דברים זה פוגעת באמון הציבור בשירות הציבורי.

המטרה של האיסור הפלילי היא להבטיח התנהגות ראויה של עובדי ציבור ולשמור על טוהר מידותיהם.
עובדי ציבור שמעלו בתפקידם, הפרו בצורה בוטה וחמורה את נוהלי עבודתם, תוך פגיעה מהותית באינטרס הציבורי, יועמדו לדין בגין הפרת אמונים, במטרה לשמור על ערכי טוהר המידות ואמון הציבור.

סעיף 284 לחוק העונשין קובע ענישה של עד 3 שנות מאסר בפועל. על-פי הסעיף, העבירה מתממשת כאשר עובד הציבור, בכל דרג שהוא, עושה שימוש בכוחו, לתועלתו האישית לצורך הפקת טובת הנאה בכל צורה ודרך

מדוע כדאי להיעזר בשירותי משרד עו”ד במקרה של עבירת הפרת אמונים?

במידה וזומנת לחקירה או למשפט פלילי בגין מרמה והפרת אמונים אתה זקוק לעורך דין פלילי מנוסה שייסע לך בניהול ההליך הפלילי נגדך, בין אם זה בחקירה המשטרתית ובין אם זה בכותלי בית המשפט, שכן מדובר בעבירה פלילית שתוצאתה יכולה להיות חמורה מאוד הכוללת אפשרות סבירה לחלוטין גם שהייה מאחורי סורג ובריח.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: