צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

ביצוע עבירות בחברות ובניירות ערך הוא מעשה פלילי, העלול להוביל לפתיחת חקירה ברשות לניירות ערך ולהגשת כתב אישום פלילי נגד מבצע העבירה. אדם המורשע בביצוע עבירות אלה, יישא בתשלום קנסות כספיים כבדים ועלול אף להישלח למאסר בפועל לתקופה ארוכה.

העבירות העיקריות

דיני ניירות ערך מורכבים ממגוון חוקים, בהם חוק ניירות ערך ותקנותיו, חוק איסור הלבנת הון, חוק השקעות משותפות בנאמנות ועוד. דינים אלה מטרתם לאפשר קיום מסחר תקין והוגן בשוק ההון, תוך שמירה על שקיפות ועל אמינות כלפי הציבור בישראל. זאת, מאחר שחלק מניירות הערך הנסחרים בבורסה מערבים את כספי הפנסיה והחסכונות של האזרחים.

בין העבירות הפליליות על חוק ניירות ערך ניתן למנות עבירות הטעייה או עבירות אי דיווח, תרמית, שימוש במידע פנים או מסחר בו, עבירות על חוק הייעוץ ועבירות המבוצעות על ידי עובד בבורסה. יתרה מכך, עבירות לפי חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון, הן לדוגמה גניבה על ידי מורשה או קבלת דבר במרמה.

הסיכונים והענישה

עבירות בחברות ובניירות ערך הן עבירות מסוג פשע, אשר הענישה בגינן מחמירה – החל בקנסות כספיים גבוהים וכלה במאסר בפועל לתקופות ממושכות.

בשנים האחרונות קיימת מגמת החמרה בענישה ועלייה במספר כתבי האישום המוגשים, לאור החומרה הרבה המיוחסת לעבירות אלה כמו גם לאור הנזק הכלכלי הכבד הנגרם לציבור.

מדוע כדאי להיעזר בשירותים המוצעים על ידי משרד עו”ד שרון נהרי ושות’?

כל אדם המוזמן לחקירה ברשות לניירות ערך, רשאי להיוועץ בעורך דין טרם החקירה ובמהלכה, כאשר רצוי לעשות זאת בדחיפות. לאור חומרת הענישה בגין עבירות אלה מומלץ שיהיה לצידכם עו”ד פלילי מוביל בעל ניסיון וידע בתחום – משרדו עו”ד שרון נהרי ושות’ הוא ממשרדי עורכי הדין המובילים בארץ בתחום הפשיעה הכלכלית ועבירות הצווארון הלבן, ויוכל לסייע לכם במקרים של חשדות או אישומים בעבירות בחברות ובניירות ערך.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: