צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

רבים נוטים לחשוב כי חומרתן של עבירות הונאה ומרמה פחותה בהשוואה לעבירות פליליות אחרות, אך טעות בידם. מדובר בעבירות שבהן הפן הפלילי מורכב והן משלבות לרוב גם פן כלכלי. מרמה, בהגדרתה, היא שקר והטעיה שמטרתה השגת טובת הנאה מאדם אחר בניגוד לחוק.

הונאה הנה עבירה אשר מתגבשת במגוון דרכים, והיא נחשבת לאחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים. בתי המשפט, המחוקק והמשטרה, פועלים רבות על מנת למנוע עבירות הונאה ולהביא את העבריינים לדין. פעמים רבות עבירות הונאה מתבצעות במגזר העסקי. יש אפשרות סבירה שעברות הונאה ומרמה יבוצעו גם על ידי אדם פרטי, בין אם בתום לב או שבכוונה תחילה.

הסיכונים והענישה

מאחר שעבירות הונאה ומרמה מחולקות ללא מעט קטגוריות ויש בהן מורכבות פלילית וכלכלית, ישנם דפוסי התנהגות רבים שיכולים להיכנס תחת הגדרתן. חשוב לציין כי החוק מתייחס לעבירות אלו במלוא החומרה ובתי המשפט השונים נוטים להטיל עונשים לא קלים על המורשעים בהן.

הענישה על עבירות מרמה והונאה יכולות להסתכם בעונשי מאסר בני כמה שנים בודדות. לצד זאת, בתי המשפט נוהגים להטיל קנסות כספיים גבוהים מתוך עיקרון הגמול והעמדת הנאשם על הלקח ממעשיו. חומרת העונשים וגובהה הקנסות נגזרים בסופו של דבר מנסיבות ביצוע העבירה. כלומר מהיקפה של ההונאה, התמורה שהתקבלה והנזק שנגרם.

מדוע כדאי להיעזר בשירותי משרד עו”ד?

לאור העובדה כי עבירות מרמה והונאה הינן עבירות פליליות חמורות אשר העונש בגינן יכול להיות מאסר ו/או קנס משמעותי, מומלץ להסתייע בעורך דין פלילי בעל ניסיון וידע בתחום. שלב החקירה הינו של קריטי ביותר. דברים הנאמרים במסגרת החקירה יחרצו את גורלו של החשוד בהמשך הדרך, אם יוחלט לבסוף על העמדתו לדין. לכן, כדאי להצטייד מיידית בעורך דין, שכן כל רגע בו אינכם מתייעצים עם עורך דין, עלול להביא להפללה שלכם ולהעמיק את החשדות ו/או את כתב האישום נגדכם.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: