צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

בשנים האחרונות מסתמנת עלייה בהיקף פרשיות השחיתות בשלטון המקומי בגין עבירות צווארון לבן, כגון עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, גניבה או זיוף בידי עובד ציבור ומעשי מרמה והפרת אמונים. אלו מובילים לא פעם לפגיעה במוניטין של ראשי רשויות מכהנים ובעלי תפקידים במגזר הציבורי. במקרים מסוימים בתום משפט, נסגרים התיקים נגד הבכירים, בתום דיונים ארוכים, ואלו יכולים להמשיך בעשייתם הציבורית.

מאפייני העבירות

עבירות צווארון לבן הן למעשה עבירות פליליות המצריכות ידע רב, תחכום גבוה והבנה של הסביבה. במגזר הציבורי, עבירות אלה מבוצעות על ידי אנשים הנושאים במשרות בכירות, דוגמת ראשי ערים או מועצות, שלהם קיימת גישה למשאבים כספיים ולמקבלי ההחלטות. בדרך זו מתאפשר להם לנצל משאבים ציבוריים לתועלתם האישית, כאשר הנזק הנגרם מביצוע עבירות צווארון לבן הוא בעיקרו נזק כלכלי והפגיעה היא בציבור שלם ולא באדם ספציפי.

מתחם הענישה

העונשים המקסימליים על עבירות צווארון לבן הם לרוב מאסר ממושך הנקבע בהתאם לאופי העבירה ולחומרתה. מטרת המחוקק היא למגר ולהוקיע את התופעה המתפשטת בחברה. מתחם הענישה בגין עבירת שוחד, שהיא בין החמורות שבעבירות המרמה וההונאה, נע בין שנת מאסר לבין עשר שנות מאסר, תלוי בסוג העבירה. גם העונש על עבירה של קבלת דבר במרמה משתנה בהתאם לנסיבות ביצוע העבירה.

חשיבות הייעוץ המשפטי

אם אתם נושאים תפקיד ציבורי ונעצרתם בחשד לביצוע עבירות צווארון לבן, או אם אתם עומדים בפני חקירת משטרה בגין  ביצוע עבירות צווארון לבן הקשורה לתפקידכם הציבורי, מומלץ מאוד לפנות לייעוץ משפטי. באמתחתו של משרד עורכי הדין שרון נהרי ושות’ ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים מהמגזר הציבורי בכל הקשור לעבירות צווארון לבן.

דוגמאות מהשטח

משרד עו”ד פלילי שרון נהרי ושות’ ייצג את ראש מועצת עמנואל, מר עזרא גרשי, בהליך השימוע שנערך לו בחשד לביצוע עבירת שוחד בבחירות של שנת 2013. מקרה נוסף הוא ייצוגו של ראש מועצת זכרון יעקב לשעבר, מר אלי אבוטבול, לאחר המלצת המשטרה להעמידו לדין בחשד לאיומים לכאורה.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: