צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

חקירות משטרה ידועות כמעמד מלחיץ ולא נעים עבור הנחקר, כאשר יכולות להיות להן השלכות משמעותיות בדבר המשך ניהול ההליך הפלילי וקבילות הראיות שנאספו נגד הנחקר.

החקירה היא השלב הראשון והחשוב בכל הליך פלילי, במסגרתו מברר הגוף החוקר אם אכן בוצעה העבירה ומי הגורם המבצע. בעבירות כלכליות למשל, נחקרים אנשים פרטיים או גופים עסקיים החשודים בעבירה על החוקים הפיננסיים במדינה. על פי רוב, בשלב המקדים לחקירה הכלכלית נערכת חקירה סמויה שבמהלכה אוספים את כל הראיות. החקירה הופכת לגלויה ברגע שגורמי החוק מגיעים לתחקר את המעורבים בעבירה.

על אף שחקירה כלכלית מתחילה במעצר, כל אדם זכאי בשלב זה לייצוג של עו”ד פלילי בעל ניסיון בתחום ואסור לוותר על כך. ככלל, הכנה מקצועית לפני החקירה במשטרה, וליווי של עו”ד פלילי במהלכה, יש בהם כדי להכריע בין שחרור ממעצר וסגירת התיק הפלילי לבין הגשת כתב אישום. זכרו כי הדברים שתאמרו בחקירה עלולים לשמש בסיס להגשת כתב אישום עתידי.

תפקיד עורך הדין הפלילי

במסגרת תפקידו, על עורך הדין ליידע את הנחקר בדבר זכויותיו החוקיות ולוודא שהמשטרה אינה פוגעת בהן, להזהירו מפני תרגילים אפשריים בחקירה, למנוע אמירת דברים העלולים לפגוע בו בהתקדמות החקירה והמשפט, להבין מהן הראיות נגדו ולהנחותו בדבר שיטת הפעולה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות. קבלת ייצוג מקצועי יכול פעמים רבות לסייע בפתרון הסיטואציה ללא הגשת כתב אישום פלילי.

עצה חשובה

אם זומנתם לחקירה במשטרה, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות אל עו”ד פלילי, כדי לקבל ייעוץ משפטי דחוף במקרה של זימון לחקירה במשטרה, בכל סוגי העבירות לרבות עבירות כלכליות. עורכי הדין במשרד עו”ד  שרון נהרי ושות’ מלווים חשודים ונאשמים לאורך ההליך המשפטי, מסייעים להם להתגבר על תחושות הלחץ, למסור עדות עקבית ושקולה במהלך החקירה במשטרה ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: