צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

עבירות פליליות הן מעשים או מחדלים המפרים את חוק העונשין תשל”ז-1977. בכל מדינה קיימת מערכת חקיקה פלילית משל עצמה החלה בשטחה ולעתים אדם עלול להסתבך בפלילים לאחר ביצוע של עבירות שונות בחו”ל.

מהי עבירת חוץ?

עבירת חוץ מוגדרת בחוק העונשין כעבירה שנעברה מחוץ לשטח הריבונות של ישראל (כולל רצועת החופים וכלי השייט והטייס הרשומים). דיני העונשין בישראל, יחולו על עבירות חוץ מסוגים מסוימים, שנעברו בידי אדם אשר בשעת ביצוע העבירה או אחריה, היה אזרח או תושב ישראל.

כיום, לאור התפתחות הטכנולוגיה ולאור השינויים בתחומי המסחר העולמי והכלכלה, פעולות שאדם עושה במדינה אחת עלולות להוביל לחקירה או להליך משפטי במדינה אחרת, דבר העלול לגרור בקשת הסגרה ומשפט פלילי באותה מדינה זרה. דוגמה לכך הן עבירות צווארון לבן, הכוללות עבירות מס והיבטי מיסוי שונים, שוחד, שחיתות, הלבנת כספים, מסחר במידע פנים ועוד. מדובר בעבירות המחייבות גם חקירות מחוץ לישראל ולעתים הן נחקרות באמצעות גורמים בין-לאומיים.

פעמים רבות בשל מעשה לא תקין שנעשה תוך ידיעה ובמכוון או בשל מעשה שבוצע ללא ידיעה וללא כוונה פלילית, אדם פרטי או בית עסק עלולים להיקלע למצב לא צפוי של חקירות על ידי רשויות זרות, צווים משפטיים ועד קיום של משפט פלילי במדינה זרה.

מה כדאי לעשות?

הטיפול במקרים אלה הם מורכבים וסבוכים כיוון שלכל מדינה יש מערכת משפט משלה ונהלים שונים. על כן, מומלץ לפנות אל משרד עו”ד שרון נהרי ושות’ – העוסק בייצוג נחקרים, נאשמים וחשודים בעבירות פליליות בינלאומיות ומספק ייצוג צמוד בכל שלבי ההליך הפלילי בעבירות צווארון לבן ופשיעה כלכלית. משרד עורכי דין שרון נהרי ושות’ מעניק ייעוץ משפטי מיידי החל בשלבי החקירה המוקדמים, וכלה בייצוג בערכאות המשפטיות ובניהול מקיף של התיק.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: