צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

הביטוי “הלבנת הון” הוזכר בעבר בעיקר על רקע הקשר של כספים שמקורם בפעילות פלילית . כלומר הפיכת כסף “שחור” שהתקבל מביצוע עבירות כלשהן כגון: סחר בסמים, דמי חסות, שוחד ועוד… לכסף “כשר” ממנו הופרשו למדינה מסים כדין.

כיום, אנו נמצאים בעידן שבו משמעותו של הביטוי מתייחסת לכלל פעילות פיננסית שיש בה אלמנטים בלתי חוקיים, ולא רק לגבי כספים שהתקבלו מביצוע פשעים כמו אלו שצוינו לעיל. לכן, בעקבות הרחבת הגדרה המונח “הלבנת הון”, אנו עדים לכך שהלבנת כספים מתבצעת לא רק בידי אותם גורמי פשיעה “מובהקים”, אלא גם בידי עסקים ואנשים מן השורה.

דרכים רבות ישנן להלבנת כספים והפיכתם ללגיטימים, חלקן מתוחכמות יותר וחלקן פשוטות. שיטה נפוצה להלבנת הון היא העברת הכסף לגורם ביניים, שמטפל כדרך שגרה בכמות גדולה של כסף מזומן. אותו גורם הביניים יפקיד כסף זה לחשבונו ביחד עם סכום שמקורו בעסקים חוקיים, ויעביר את הסכום שמקורו מפוקפק לבעליו באמצעות המחאה או העברה בנקאית, בניכוי עמלה מסוימת.

מדינת ישראל עושה מאמצים רבים על מנת לגדוע פעילות של “הלבנת הון”, ולשם כך מפעילה אמצעי חקיקה ואכיפה רבים. כך לדוגמה: דרישת חובת דיווח שוטפת על העברות של כספים המתבצעות במערכות הפיננסיות והמוסדות המוניטריים. בעקבות חקיקת חוק איסור הלבנת הון, הוקמה במסגרת משרד המשפטים, הרשות לאיסור הלבנת הון שלה סמכויות אכיפה רבות ומונה צוות נרחב של חוקרים מיומנים, עורכי דין ואנשי טכנולוגיה ומחשוב.

הסיכונים והענישה

הלבנת הון היא עבירה הנחשבת לחמורה ביותר ובדרך כלל נלווית לעבירות נוספות כגון: קבלת דבר במרמה ועוד. חומרת העבירה נלמדת מהעונשים הכבדים שבצידה. עבירות “הלבנת הון” נדונות בבית המשפט המחוזי ולרוב מנוהלות באמצעות היחידות הכלכליות של פרקליטות המדינה.

צעד אכיפה דרסטי נוסף בו נוקטת המדינה בעבירות אלו, הוא חילוט רכושם של העבריינים ע”י המדינה כלומר החוק מאפשר למדינה ליטול את רכושם של אלו המואשמים בהלבנת הון.

מדוע כדאי להיעזר בשירותי משרד עו”ד?

עו”ד בתחום הפלילי, בעל ניסיון עתיר שנים בתחום הפלילי בכלל, ובייחוד בנושאי הלבנת הון ועבירות צווארון לבן. יכול לסייע רבות בייצוג חשודים ונאשמים בתחום העבירות הכלכליות ולנסות להוציא עבורם את התוצאה הטובה ביותר.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: