צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

ככלל, עבירות על פקודת מס הכנסה ועל חוק מס ערך מוסף נקראות “עבירות מס”, כאשר יש הבחנה בין עבירות מס טכניות לבין עבירות מס מהותיות. השוני בין סוגי העבירות הוא הכוונה הפלילית העומדת בבסיס ביצוע העבירה.

עבירות מס טכניות נפוצות יותר וכוללות עבירות כגון אי הגשת דוח שנתי או הצהרת הון במועד, אי העברת מס שנוכה לפי פקודת מס הכנסה ואי ניכוי מס במקור.

עבירות מס מהותיות הן חמורות יותר וכוללות העלמת מס, השמטת הכנסות, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים. עבירות על חוק המכס ועל פקודת המכס כוללות אי דיווח על כספים או על מוצרים בעת הכניסה לארץ אשר מחויבים בדיווח לרשויות המכס ובתשלום של מיסי יבוא.

חומרת הענישה והסיכונים

בגין עבירות מס טכניות, העונש בחוק הוא עד שנת מאסר בפועל בהתאם לנסיבות. במידה והמחדלים שבגינם הוגש כתב האישום תוקנו, במקום מאסר בפועל יוטל לרוב מאסר על תנאי וקנס כספי או קנס מנהלי. העונש בגין עבירות מהותיות הוא עד 5 שנות מאסר ובנסיבות מחמירות עד 7 שנות מאסר בפועל.

הפרה של הוראות המכס בתום לב עלולה לגרור הליך פלילי ועונש מקסימלי של עד חצי שנת מאסר או קנס כספי גבוה. הענישה המרבית עבור אי דיווח מתוך כוונה, היא 3 שנות מאסר או קנסות גבוהים. 

ייעוץ משפטי על ידי הטובים ביותר – משרד עו”ד פלילי שרון נהרי ושות’

נחשדתם בעבירות מכס או מס, או קיבלתם הזמנה לשימוע לפני הגשת כתב אישום בעבירות אלה? הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עו”ד פלילי שרון נהרי ושות’, המתמחה בטיפול בעבירות מתחום המיסים – עבירות מכס ובלו, מס הכנסה, עבירות מס ומס קנייה. כחלק מהשירות המשפטי האיכותי, תקבלו סיוע אישי וליווי צמוד בהליכי החקירה, ייצוג בהליכי מעצר, הליכי גילוי מרצון וניהול התיק וייצוג בבית המשפט.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: