צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

תחום דיני ההסגרה הפך להיות חיוני ביותר בתיקים פליליים רבים. זאת בשל שיתופי הפעולה החלים בעידן הנוכחי בין מדינות ברחבי העולם בתחומי הכלכלה, המסחר, הטכנולוגיה והביטחון. שיתוף הפעולה המשפטי בין המדינות נועד להבטיח כי מי שביצע עבירה פלילית מחוץ לתחומי ארצו, לא יוכל לחמוק מעונש. דיני ההסגרה מתבססים על עיקרון האוניברסליות ומעוגנים באמנות בין לאומיות רבות, שעליהן חתומה גם מדינת ישראל.

חוק ההסגרה, תשי”ד-1954

על מעצר של אדם במסגרת הליכי הסגרה, חלות הוראות חוק ההסגרה ודיני המעצר הכלליים, שנקבעו בחוק סדר הדין הפלילי.

חוק ההסגרה קובע מספר תנאים מצטברים לשם הכרזה על אדם כבר הסגרה. ראשית, קיומו של הסכם הסגרה בין מדינת ישראל לבין המדינה המבקשת את הסגרת האדם.

שנית, המבוקש נאשם או נתחייב במדינה המבקשת בשל עבירת הסגרה, שהינה כל עבירה שאילו נעברה בישראל, דינה שנה מאסר או ענישה חמורה יותר. כלומר, הדרישה היא שהמעשה שביצע יהווה עבירה פלילית הן במדינה המבקשת והן במדינה שאליה מתבקשת ההסגרה. שלישית, נדרשת יחסיות הסגרה בין ישראל לבין המדינה המבקשת.

תפקיד עורך הדין הפלילי

הליכי הסגרה הם סבוכים ומורכבים, ומעבר לייצוג הפורמלי של עורך הדין לפני ההסגרה עצמה, הוא נדרש לגלות ידע ובקיאות נרחבים במטרייה המשפטית הספציפית. החשיבות בקבלת ייצוג משפטי מקצועי עולה בהליכי הסגרה בשל המחיר העצום הניצב על הכף. חשוב גם להקפיד שעו”ד ישראלי יטפל בעניינו של המבוקש אל מול הגורמים המבקשים את ההסגרה בחו”ל וכן ידאג עבורו לייצוג משפטי ראוי לאחר ההסגרה.

לכן, מומלץ לפנות אל משרד עו”ד פלילי שרון נהרי ושות’, המתמחה מזה שנים במתן שירותי ייעוץ וייצוג משפטי למבוקשי הסגרה, מהדיון הראשון בבקשת ההסגרה ועד הטיפול בהליך ההסגרה עצמו, אם תתקבל הבקשה.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: