צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

תחום עבירות המחשב ובכלל זה, עבירות סייבר, עוסק באיתור ואכיפת עבירות שבוצעו באמצעות רשת האינטרנט.

כידוע, העידן הטכנולוגי בו אנו חיים ומהפכת המידע שנוצרה כתוצאה ממנו, יצרו מצב שבו כמעט כל פעולה יומיומית מתבצעת בעזרת מחשב או טלפון חכם, דבר ההופך למעשה כל משתמש במחשב, באינטרנט או בסמארטפון, כזה החשוף למעורבות בדבר עבירה, בין אם מדובר בקורבן עבירה ובין אם שותף או מבצע עבירה.

לאור כך, ובעקבות האינטרס הציבורי בשמירה והגנה על המחשב והמידע שבו, החלו רשויות האכיפה בישראל להעניק תשומת לב מרבית לעבירות סייבר.

זאת בין היתר באמצעות הכשרת והקמת יחידות ייעודיות לטיפול בנושא, הקצאת משאבים טכנולוגיים מתפתחים והן באמצעות ביצוע סנכרון או בשפת המשטרתית – “שילוב זרועות” בין יחידות אכיפה שונות ומגוונות כגון רשויות המס, הרשות למניעת הלבנת הון ועוד.

אם כן, ישנם שני סוגים עיקריים של פעילות פלילית המבוצעת באמצעות מחשב ברחבי רשת האינטרנט:

  1. עבירות פליליות המבוצעות כלפי מחשב. כלומר התוכן שבו ופעולתו.
  2. עבירות פליליות המבוצעות באמצעות מחשב כלפי גורמים אחרים.

הסיכונים והענישה

תחום עבירות הסייבר והמחשב, הינו תחום מורכב ובהתאם גם הליך החקירה הוא כזה. לרוב, בטרם זימון חשוד לתחנת המשטרה, החלו רשויות האכיפה באיסוף מידע אודות ביצוע העבירה וייתכן מאוד כי ישנה חקירה סמויה המנוהלת זמן לא מבוטל. במקרים מסוג זה עם הגיעו של החשוד לתחנת המשטרה, צפוי הוא להתמודד מול חשדות קשים תוך דרישה לספק הסברים לכל החומר שנאסף ויוטח בפניו.

ישנה משמעות מכרעת למוצא פיו של החשוד שכן כל אמרה מיותרת שלא שתסתור את חומר הראיות, עלולה לשמש כנגדו ולבסס אישום והעמדה לדין. ישנו מנעד רחב של עבירות הנגזרות מביצוע פעילות פלילית באמצעות מחשב, ומשכך אפשר שמעשה אחד יקים מספר עבירות, ומכאן גם סיכון בסופו של דבר לריבוי עונשים, לרבות עונשי מאסר.

לכן, כבר משלב החשדות וזימון לחקירה, מומלץ ואף רצוי להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום עבירות הסייבר, על מנת שיוכל לעמוד על זכויותיכם ולהכין אתכם כראוי להליך החקירה הפלילית.

מדוע כדאי להיעזר בשירותי משרד עו”ד?

תחום עבירות הסייבר הוא תחום מתפתח ומשתנה, במיוחד לאור השינויים הטכנולוגיים שאנו עדים להם כל העת. עקב מורכבות התחום וההוכחה או אי ההוכחה, חשוב לציין כי התמודדות המשפטית בנושאי פשיעה מקוונת, מחייבת ליווי מתחילת הדרך, ורצוי שיהיה בידי עורך דין פלילי המתמחה בתחום זה, הבקיא בהתפתחויות האחרונות ובפסיקה בנושא.

התמודדות עם חשדות או אישומים בתחום הסייבר עשויה להיות מורכבת וסבוכה, ועל כן מומלץ שלא להקל עמן ראש, ולהסתייע במשרד בעל ניסיון בתחום המכיר אותו על שלל גווניו ואופיו הייחודי.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: