צפו בעו”ד שרון נהרי מסביר על פשיעה כלכלית

עבירות הזיוף והמרמה הינן עבירות אשר נתפסות בידי המחוקק ובתי המשפט כעבירות חמורות בגינן מוטלים, לא פעם, אף עונשי מאסר. לא בכדי הקדיש להן המחוקק פרק שלם במסגרת חוק העונשין. עבירות אלו באות לפתחו של בית המשפט באופן תדיר למדי, זאת מכיוון שהעבירה בהגדרתה מוכוונת ללכידת מעשים פליליים רבים ומגוונים.

כך לדוגמא: מעשים של זיוף מסמכים, חתימות או אישורים למיניהם, יעלו אף הם לכדי עבירת הזיוף. כמו כן, מעשה של קבלת טובת הנאה כלשהי, לא רק כספית, תוך הצגת מצג שווא ותרמית, יכול ויוגדר אף הוא עבירה של קבלת דבר במרמה.

הסיכונים והענישה

כפי שצוין, על אף שעבירות אלו נתפסות בידי חלק מן הציבור עבירות “קלות” יחסית מתוך ההנחה המוטעית לפיה כל עוד אין נזק לגוף ולנפש אין מדובר בעבירה חמורה, הרי שבתי המשפט והמחוקק נוקטים בגישה הפוכה לגמרי.

חשודים ונאשמים “מבלים” ימים, ולעיתים חודשים, במעצר של ממש או תחת תנאים מגבילים שבסופם בתי המשפט אף גוזרים עליהם עונשי מאסר לא מבוטלים. חומרת הענישה ועוצמת האכיפה משתנה ממקרה למשנהו שכן יש חשיבות מכרעת לנסיבות ביצוע העבירה, כוונת המבצע והתמורה שהתקבלה במעשה המרמה.

מדוע כדאי להיעזר בשירותי משרד עו”ד?

אם זומנתם לחקירה או הוגש נגדכם כתב אישום בגין אחת מעבירות המרמה והזיוף, מומלץ ואף רצוי מאוד להסתייע באופן מיידי בעורך דין בעל ניסיון בתחום העבירות הכלכליות. הסתייעות בעו”ד יכול לעמוד על זכויותיכם ולנסות להביא להקלה לריכוך רוע הגזרה. דעו כי עבירות אלה גוררות עמן השלכות מרחיקות לכת, ולכן כבר בשלב החשדות מומלץ להיוועץ מיד עם עורך דין.

ליצירת קשר עם משרדנו חייגו 03-6969080 או השאירו פרטים: